Buurmasadventures2017.reismee.nl

Blow hole

Hallo,

Het is alweer even geleden dat ik iets geplaatst heb, moet heel eerlijk bekennen dat ik niet zoveel zin heb gehad om dingen uit te typen. Maar voor onszelf is het wel leuk om de dingen die we hebben gedaan, terug te lezen.

24 januari:

De dag voor deze zijn we naar Bondi geweest. We hebben heel veel gelopen die dag, en zouden dus vandaag een rustdag hebben. Rust hebben we eigenlijk alleen in de auto gehad. We zijn naar het zuiden gereden. Op zo'n anderhalf uur rijden kwamen we bij de Blow Holes aan. Dit zijn grote rotsen met daarin (het woord zegt het al) grote gaten. Heel veel stukken waren afgezet met hekken. Wellicht dat er in het verleden toch mensen van de rotsen in de zee zijn gevallen. Het waaide wel, maar niet hard genoeg. Hierdoor spoot het water uit de zee niet door de gaten. Jammer, maar het uitzicht over de zee was ook prima.

Ondanks dat de zon niet scheen was het ontzettend warm, broeierig. Het gevoel alsof er amper zuurstof was. We hadden hier alle 4 erg veel last van.

Doorgereden naar een wijngaard, waar er ook wijn geproefd kon worden. Nog even een stukje door de wijngaarden gelopen en toen maar weer richting huis gegaan. Er was slecht weer voorspeld. Hoe dichter we bij huis kwamen, hoe donkerder de lucht werd. Regendruppels kwamen langzaam uit de lucht vallen en uiteindelijk begon het toen we thuis waren ontzettend te regenen. We hebben inmiddels een paar slechte dagen gehad, maar deze avond steekt er qua neerslag wel met kop en schouders bovenuit.

25 januari.

De afstanden in Australië zijn groot. Ieder huis heeft 1 of 2 auto's voor de deur staan. Fietsen zie je hier amper. Als ze er wel zijn, dan zijn het vaak wielrenners. De straten liggen hoog, en dat maakt ook gelijk dat de wegen omhoog en weer heel stijl naar beneden gaan. Wat wel erg gek is, is dat er een aparte fiets strook is. Een extra strook aan de snelweg. Daar waar auto's met 100 kilometer per uur overheen rijden, zien we af en toe ook een fietser. Levensgevaarlijk lijkt mij. Maar hier lijkt het toch wel goed te gaan.

Ook deze dag was weer grauw en donker. Weer geen zon gezien. Opzich niet erg, want iedere dag 45 graden is ook best warm. Maar na een paar donkere dagen zou het best fijn zijn de zon te zien. We hebben immers vakantie, en het is zomer. We hebben vandaag niet veel gedaan.

Hier ergens in de buurt zit een Nederlands winkeltje. Daar zijn we even langs gereden. Potten met groentes van Hak, Nederlandse snoepjes, sambal, pannenkoekmix, allerlei Nederlandse merken staan daar in de schappen. Alles wel duur, zal wel met import te maken hebben. Stukje verder in de winkel was een gedeelte ingericht met tafeltjes en stoelen met kleedjes van 180 jaar geleden. Er konden poffertjes en broodje frikadel en kroket gekocht worden. Heel leuk om daar weer even te kijken. Geen eten voor in de zomer (als je het mij vraagt) maar mijn moeder heeft stampot bruine bonen gemaakt met de bruine bonen van Hak ;)

Ps. Excuses voor de mogelijke foutjes in de tekst! Zie ze soms over het hoofd ;)

C ya!

Karin

Wel doorgaan met schrijven hoor! Ik vind het leuk en idd voor jezelf moet je het zeker doen want sommige dingen vergeet je toch weer. .