Buurmasadventures2017.reismee.nl

Bondi beach

Veel foto's gemaakt onderweg. Uiteindelijk aangekomen bij Bondi beach. Het was rond 12 uur, en het strand lag al bomvol. De zee was ontzettend wild. Witte, hoge golven klapten op het strand. Ook hier moest er tussen de vlaggen gezwommen worden. Eerst maar even wat gegeten, want na zo'n wandeling waren we natuurlijk wat hongerig. Over de boulevard gelopen om ergens iets lekkers te eten. Iets wat niet op fish and chips lijkt in ieder geval. Daarna zijn we weer richting het strand gelopen. Mijn moeder wilde toch graag even met de voeten in het water, want ja als je er toch bent. Vanaf het strand bekeek ik hoe zij en mijn vader het water in liepen. Mijn kleine moeder moest erg haar best doen de klappen van de golven op te vangen, zonder onderuit te gaan.
Uiteindelijk kwam er nog een lifeguard aan om te zeggen dat ze bij het stuk waar ze stonden beter niet de zee in konden gaan. De stroming bleek toch erg sterk te zijn.

Na dit klotsende avontuur in de zee zijn we terug gelopen zodat ze in de zon konden opdrogen. We zijn daarna weer op de bus gestapt naar Circular Quay om vanaf daar met de trein naar Milson point te gaan. Dit is een plaatsje aan de andere kant van de Harbour Bridge. Vanaf daar zouden we over de brug terug lopen naar Circular Quay. Daar waar de andere kant van de brug begint ;). Vanaf het station, zijn we door een park naar beneden gelopen om zo een mooi uitzicht te zien. We waren aan de andere kant van de haven. Langs het water liepen we naar Luna Park. Dit is een pretpark welke vanaf de buitenkant met een grote clown aangeduid wordt.

Weer een steile weg naar boven moeten lopen om het begin van het wandelpad van de Harbour Bridge te bereiken. Inmiddels hadden we al zo'n 10 kilometer gelopen deze dag, en zakte de moed voor dit stuk me ook wel een beetje in de schoenen. Opgeven kon niet, we moesten immers toch die kant op. Het is een mooi gezicht om de boten onder de brug te zien gaan, of door de haven te zien varen. Net zoals het van bovenaf zien van Sydney's Opera House. Een kilometer of 2 a 3 gelopen tot het einde van de brug. Die hebben we ook maar mooi weer gehad.

Met inmiddels pijnlijke benen en voeten zochten we naar de weg via The Rocks (oude wijk in Sydney) hoe we bij het station konden komen. Heel even op de trein moeten wachten en zo terug gegaan. Helemaal gesloopt na een lange dag kwamen we thuis waar we 's avonds ook besloten om de volgende dag echt een rust dag in te lassen.

We sliepen vandaag (maandag) uit, en hebben de hele dag bij het zwembad gelegen. Muziek geluisterd, gelezen, gezwommen, gedronken, gekletst en gelachen. Het was een heerlijke, warme ontspannende dag waarbij niks moest en alles mocht.

ria damhoff

ik liep ook achter met de verhalen en foto"s maar jullie genieten nog steeds en wij genieten zo mee door de verhalen en foto"s geweldig om te lezen en te zien wat jullie allemaal mee maken nog heel veel plezier daar gewenst groetjes ria

Jolanda K

Mooie foto's weer! Prachtig strand zeg, jammer dat het zo druk was. Nou een dagje zwembad en rust lijkt mij ook geen straf, haha. Geniet er lekker van! Hoop dat Ome Rem snel over de griep heen is.