Buurmasadventures2017.reismee.nl

The Entrance

Vandaag is het maandag 23 januari. We hebben een rustdag gehad. Dus lekker uitslapen, en de hele dag bij het zwembad gelegen. Ook wel een keer lekker, we lopen namelijk dagelijks tussen de 5 en 14 kilometer. En dat is pittig hoor. Niks is vlak, alles loopt omhoog.
Naast dat we alle drie al lekker bruin zijn, komen we ook nog eens met stalen kuiten terug naar Nederland volgende week. Ook al een tijdje niks geplaatst, terwijl we genoeg gedaan hebben. Ik plaats het liefst iets, als ik ook genoeg inspiratie heb om wat leuks te schrijven. Na deze rustdag, lijk ik de inspiratie weer even gevonden te hebben.

17 januari, The Entrance.

Een plaatsje op zo'n anderhalf uur rijden van Greystanes. Dat is overigens de wijk in Sydney waar we zitten. We zouden deze dag eigenlijk niet weg gaan, maar toch stelde onze oom voor even weg te gaan. Prima! Wij hadden deze plek al eens gezien, drie jaar terug maar toch blijft het hier mooi en heb ik er geen moeite mee hier voor de tweede keer te komen. Via een winkelstraat naar beneden gelopen richting een groot meer. Overal restaurantjes. Daar eerst op een terras een pie gegeten. Een taart(je) met vlees erin, het leek en smaakte naar hachee. Heel lekker maar ik denk bomvol calorieën. Ach, die lopen we er ook zo weer af. En dat deden we. Langs het meer gelopen waar mensen gezellig zaten te picknicken en waar mannen, vrouwen en kinderen ook aan het vissen waren. Het water was helder blauwe en vrij rustig. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een grote zandbank midden op het meer. Dat zat/lag vol met pelikanen. Niet 10 of 20, wel honderd(en). Op verschillende plekken grote groepen. De plek waar wij stopten was een plek waar de vissers hun vis aan het schoonmaken waren. Een aantal "slimme" pelikanen wist dit en stonden dan ook geduldig te wachten tot de man die op dat moment zijn vis aan het schoonmaken was, de kop van de vis naar hun zou gooien.

Terug lopend, hetzelfde uitzicht met nog steeds dezelfde mensen langs het water. Op een gegeven moment loopt het meer over in de zee. Deze twee worden gescheiden door wat rotsen tussen beide. Hier nog een heel stuk gelopen wat we uiteraard ook weer lopend terug hebben gedaan. Om half 4 werden bij een groot plein de pelikanen gevoerd. Alsof ze het wisten want de beesten kwamen op een gegeven moment allemaal rustig aan gezwommen en gevlogen. Na dit gezien te hebben zijn we weer naar de auto gelopen en weer naar huis gereden. Even de ogen dicht en we waren zo weer thuis. Wandelen, de zee en het vroege opstaan maakt slaperig.

'S avonds doet iedereen eigenlijk een beetje z'n ding. De mannen kijken cricket op tv of zitten voor de deur. Mijn moeder en ik spelen vaak nog even een spelletje: Mens erger je niet, en checken internet even.

We hebben geprobeerd te skypen maar door de slechte WiFi verbinding (die je overigens per gb's koopt) loopt de verbinding 1 minuut achter. Echt niet te doen! Wel leuk om het thuisfront te zien ondanks de frustratie dat het zo traag is allemaal. Een gesprek valt in ieder geval niet te voeren ;)

Dineke

Goed bezig met dat lopen van jullie.... in Nederland maar voortzetten????

Karin

Lekker, een rustdag moet kunnen. .