Buurmasadventures2017.reismee.nl

Manly beach

Donderdag 12 januari, inmiddels een week van huis.
Deze dag begon vroeg en heeeeel bewolkt, ik kon geen blauw stukje vinden.
Omdat we de voorgaande dagen nogal wat kilometers hebben gelopen, was mijn voorstel om een dag naar het strand te gaan. Omdat we afgezet moesten worden op het station, vertrokken we om 8 uur al van huis en namen we om ongeveer 9 uur de trein naar Circular Quay (spreek je uit als Key). Inmiddels was mijn plezier in een dagje strand al verdwenen aangezien we in Nederland ook niet naar het strand zouden gaan, met zoveel bewolking. Maargoed, geen vergelijking met Australië en het was immers nog vroeg, en toch ook wel warm. Aangekomen op het eindstation, zijn we op zoek gegaan naar de Ferry waarmee we naar Manly (omringd door de grote oceaan) konden. Manly ligt op 11 kilometer van Sydney. Twee keer in het uur gaat er een boot, en gelukkig hoefden we niet lang te wachten. Manly is de enige stop.

Volgens het informatie boekje wat ik heb gelezen is dit één van de mooiste plekken op de wereld. Goed, of dat zo is dat durf ik niet te zeggen. Een mooi strand hebben ze zeker. Vanaf de boot loop je een grote straat in richting het strand, met overal winkeltjes. Drie jaar geleden liepen we hier ook (zonder mijn moeder) en toen werd er een video clip opgenomen van LMFAO (I'm sexy and I know it is een van hun bekendste nummers) Niet iedereen zal deze muziek kennen, maar het was leuk om van dichtbij te zien. Ik hoopte stiekem op nog zoiets, maar dat was natuurlijk wishfull thinking ;).
Manly staat bekend om zijn uitgerekte zand stranden aan de oceaan kant. Een mooie blauwe en heldere zee.

Onderweg nog een parasol gekocht in verband met een beetje schaduw. Inmiddels was het grootste gedeelte van de bewolking namelijk weg getrokken. Vol in de zon wil je ook niet.

De zee was ontzettend wild, en de golven waren hoog. Regelmatig werd er omgeroepen over het hele strand, dat mensen voorzichtig moesten zijn en dat zwemmen niet was toegestaan. Mensen moesten tussen een bepaald gebied blijven welke aangeduid werden met rode vlaggen. Er waren een aantal helden die toch een stuk verder de zee in gingen, dichtbij grote rotsen. Omdat zij een verkeerd voorbeeld konden zijn voor andere mensen moesten zij terug komen. De hoge golven, waren prima voor de surfers. Genoeg van dat soort sportievelingen.
Zwemmen in zo'n wilde zee was geen doen. Na iedere 5 kleine golven, volgenden er een aantal grote witte schuimkoppen. De kunst was om dan te blijven staan en je bikini niet kwijt te raken. Wat een hele kunst opzich was!!!

Na zo'n 3,5 uur hebben we de boel weer bij elkaar gepakt en zijn we terug gelopen naar de boot. Bij de haven genoeg tentjes om te eten, snoep te kopen, of een ijsje te kopen.

Terug op Circular Quay toch nog ff twijfelachtig of we wel op de goede trein waren gestapt. Wat uiteindelijk wel zo bleek te zijn.

Einde van de middag voor de deur gezeten met een vriend en buurman van onze oom. Gezellig, ook deze mensen zijn ontzettend hartelijk. De buurman haalde voor ons zijn
pas geplukte passievruchten uit eigen tuin. In Nederland zou ik zoiets niet zo snel kopen. Een heerlijk stuk fruit. We krijgen onze vitamines wel binnen.

Vandaag is het vrijdag de dertiende. Was het in de ochtend al 30 graden en besloten we om niks te doen. Vandaag zou de warmste dag worden. Twee uur in de supermarkt gelopen en daarna een klap in je gezicht krijgen als je de winkel weer uit komt. De rest van de dag bij het zwembad gelegen. Voor mij persoonlijk heel moeilijk vol te houden. De lucht is warm, de tegels zijn heet. Maar we klagen niet ;) .. Einde van de middag gaf de thermometer, 49 graden aan.

Jolanda

De eerste week zit er dus alweer op voor jullie, gaat eigenlijk best snel. Het lijkt mij wel bijzonder half januari op het strand te verbranden en over de 40 graden lijkt mij inderdaad geen lolletje. Maar wel lekker dat jullie afkoelmogelijkheden genoeg in de buurt hebben...

Dûsanka

Leuk om mee te lezen met jullie vakantie avonturen.
Groetjes daar!

Jolanda O de Wal

Woaahhh! 49 graden! Helleluja! Hoe hou je dit vol dan?
Bij ons is het 0 graden en de sneeuw is inmiddels blijven liggen, wel een zonnetje erbij. Best een mooi gezicht!

Ben benieuwd naar meer en of ik nu wel mail krijg van je verhalen.

Kussss love you