Buurmasadventures2017.reismee.nl

Kamperen op Cockatoo Island

Australië. Daar waar het water de andere kant 't het afvoerputje ingaat, er links gereden wordt, waar je het slot van je voordeur of de wc de andere kant op, de zon aan de andere kant opkomt en onder gaat. En waar de temperatuur in de zomer boven de 35 graden is.

Het begon als een bewolkte dag. We hadden om 10 uur afgesproken te vertrekken richting Sydney. Een nachtje kamperen op Cockatoo Island stond op de planning. Dit eiland was een plek waar ze criminele jeugd en moeilijk opvoedbare kinderen naar toe stuurden. Op dit eiland moesten ze verplicht zwaar werk doen op de scheepswerf waar nu alleen nog de oude fabrieken staan. Welke overigens ontzettend groot zijn en over het hele eiland verspreid staan. Klein detail is dat er een scène van de film Wolverine met Hugh Jackman is opgenomen op dit eiland. Meer dichterbij dan dit kan ik niet bij hem komen .

Aangekomen in Circular Quay zijn we naar de Ferry gelopen (dit is een grote boot en een van het meest gebruikte vervoermiddel hier) om vervolgens naar Cockatoo Island te varen. Onderweg naar het eiland stopt de boot ook weer om mensen af te zetten en op te pikken. Alles gaat hier met een soort van OV-chipkaart. Welke je hier gewoon gratis krijgt en zelf het gewenste saldo erop kunt zetten. Aangekomen op Cockatoo Island hebben we ingecheckt en zijn we op zoek gegaan naar onze tenten. Inmiddels was de bewolking ook weg, en steeg de temperatuur. De tentjes stonden uiteraard pal in de zon en ik denk dat de temperatuur binnen wel zo'n 50 graden was. Als het niet zo was, dan voelde het waarschijnlijk alleen maar zo. De boel geïnstalleerd, 3 matjes op de grond en een rondje rond het eiland gelopen. Hier dus ook door de oude fabrieken. Uiteindelijk de middag doorgebracht op het eiland. Er stonden ook een aantal bankjes onder een overkapping met bbq's en een grote koelkast waar de camping gasten hun boodschappen kunnen plaatsen. Op goed vertrouwen zet je dat er dus in. Hetzelfde geldt voor de tenten waarin onze spullen stonden, de tenten konden niet op slot.

Aan het einde van de middag terug naar de haven van Sydney waar we in de stad ergens op zoek zijn gegaan naar een eettentje. Uiteindelijk een leuk Indonesisch eetcafé gevonden. Lekker gegeten en weer terug gelopen naar de haven waar we de boot gemist hebben en een uur moesten wachten. Geen straf want het uitzicht was prachtig met een ondergaande zon achter Sydney's Opera House. We zijn een stukje met z'n drieën over de boulevard gelopen om wat foto's te maken. Uiteindelijk vloog dat uur zo voorbij en konden we weer richting het eiland. Met prachtige lichtjes overal, keken we onze ogen uit. Op het eiland aangekomen hoorde ik wat geknal, dit bleek de het vuurwerk te zijn wat iedere avond wordt afgestoken in Darling Harbour. Mooi gezicht met de Harbour Bridge op de achtergrond.

Nog even wat gedronken samen en uiteindelijk ben ik maar richting de tent gegaan waar ik me installeerde op mijn matje. Het is lang geleden dat ik met mijn ouders op een "kamer" heb gelegen maar vannacht was het dus echt zo ver. Om 6 uur werden we onze tent uitgebrand en zijn we één voor één opgestaan. Ach het is immers vakantie. Des te langer de dag duurt ;).

Tegen een uur of 9 zijn we na het uitchecken weer naar huis gegaan. Boot-haven, station- trein en weer met de auto naar huis. Een middagje bij het zwembad gelegen omdat elke andere activiteit te warm zou zijn. 45 graden op de teller. Het waren twee leuke dagen.

Morgen doen we lekker rustig aan, een dagje naar het strand. Zo krijgen onze voeten en benen ook wat meer rust.

Reacties

Reacties

Jolanda Kranenburg

Heb met verbazing daarnet gelezen dat jullie in een pup- tentje hebben geslapen, wat dapper!! Haha je doet nog eens wat in zo'n ander werelddeel.....???????? Mooie foto's overigens

Nathalie

Hallo tante uit Marokko.

Jazeker. We hebben in een heel klein tentje geslapen. Met z'n drieën. Nooit gedacht zoiets nog te doen. 'S morgens hoorde ik dat er ook ratten liepen. Het is maar goed dat ik dat niet wist toen ik de tent in ging om te slapen ;)

Oma en mammie

Wienet is nu bij mij. Heeft net gegeten en vanmiddag gaan we met jeff en celine kijken naar de baby. Hier is het weer belabberd, morgen wordt er sneeuw verwacht. Dus jullie zitten daar een stuk warmer.
Vind het leuk om jullie avonturen te lezen . Wesley heeft me ook al foto's laten zien.

Nathalie je schrijft hartstikke leuk!! Ik ben trots op jou!

Dikke kus en nog veel plezier
Hou van jullie.
Mammie
( groeten aan ome Rem)

En ook dikke kus van wienet

Jolanda O de Wal

Wat leukk! En wat schrijf je toch ook leuk! Bij alles krijg io er direct een beeld bij en zie jullie zo lopen. En bij jou zie ik soms zelfs een blik op je gezicht haha!
45 graden! Woahhhh! Hele dag het zwembad niet uit geweest zeker?

Veel plezier dikke kus. Hou van jou!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!