Buurmasadventures2017.reismee.nl

Sydney & Watson Bay

Dag 3 in Australië.

Vandaag staat Sydney op de planning. Met de trein richting de grote stad. Op (met de trein) een half uur van waar we verblijven.

Op Circular Quay uitgestapt, daar zagen we gelijk de indrukwekkende Sydney Opera House en Harbour Bridge. Dat zijn natuurlijk Sydney's meest bekendste bezienswaardigheden. Zo ontzettend groot ook! Wij hadden dit natuurlijk 3 jaar geleden al eens gezien, maar het blijft indrukwekkend. En dit was alleen nog maar vanaf het station dus op een afstandje. Naast de Harbour Bridge lag een gigantisch cruise schip. Het schijnt wel vaker een plek te zijn waar deze schepen liggen zodat de passagiers een aantal dagen de stad kunnen verkennen.

Vervolgens vanaf het station richting Opera House gelopen, of nouja slenteren. Sydney heeft zo'n 6 miljoen inwoners, ik had het idee dat er gespreid over de plekken waar wij waren, wel een miljoen mensen liepen. Dat is natuurlijk niet zo, maar overal waar je kijkt zijn mensen. Heel veel mensen. Mensen met verschillende nationaliteiten. Aziaten, Australiërs, Turken, Marokkanen, Indiërs en zelfs 2 Nederlanders gehoord ;). Winkeltjes aan de haven, eettentjes. Daar gaan zitten om een hapje te eten, kost een kapitaal.
Veel foto's gemaakt, rondje om de Opera House, wat best groot is. Veel hardlopers die meerdere keren voorbij gekomen zullen zijn. Waar wij een beetje de mist mee ingaan, is dat je elkaar hier aan de andere kant inhaalt. Wij lopen constant rechts, hier gaat alles links dus ook als je elkaar passeert is dat voornamelijk links. Gelukkig nog geen vervelende situaties. De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk. Veel mensen groeten met een hi of hello, als je oogcontact maakt.
Uiteindelijk uitgekomen bij de Botanische tuinen, omdat dat een beste wandeling zou zijn besloten we om dat een andere dag te doen. Er zijn immers nog 3 weken te vullen!

Rustig terug gelopen waar bij de haven een bekende Aborigional zangeres Christine Anu (vooral bekend in de jaren 90) stond te zingen. Ze (en het publiek) werd gefilmd en dat zou uitgezonden worden op een muziek zender hier in Australië. We zijn dus ook nog op tv geweest, tenzij juist wij eruit zijn geknipt. Na 2 liedjes gehoord te hebben, zijn we naar de boot gelopen. Vanaf daar zijn we naar Watson Bay gevaren. Deze boot maakt tussentijds nog een stop om andere mensen mee te nemen. Op Watson Bay, fish and chips gegeten. Grote bak met friet met een grote bak stukken vis. Vergelijkbaar met grote stukken kibbeling. Hier is het heel normaal om in het park te eten. Dit deden wij dus ook. Heeft wel wat! Vervolgens een behoorlijke klim door het park naar boven. Daar was een uitkijkpunt over weer die grote blauwe oceaan. Vanaf daar ook weer naar boven gelopen voor een nog beter uitzicht. Het water wat tegen de rotsen aan slaat, een helder blauwe lucht. Prachtig! Ow en niet te vergeten een heerlijk windje wat voor wat verkoeling zorgde. Na wat foto's geschoten te hebben zijn we weer naar beneden gelopen, rollend was ook een idee geweest. Om daar de boot terug naar de haven van Sydney te nemen. Uiteindelijk zijn we tussen de wolkenkrabbers en winkelstraten (ook weer omhoog) terug gelopen naar een ander station om weer terug naar huis te gaan. Om 9 uur de deur uit gegaan en tegen 8 uur weer thuis gekomen, het was een warme, mooie maar lange dag.

Karin

Heerlijk, wat zien jullie veel! En wat leuk allemaal. .er kan ook meer met mooi weer! Stuur even wat hierheen. .dan kunnen de bollen eindelijk de grond in!

ria damhoff

geweldig weer om te lezen wat jullie mee maken

Trijnet

Gaan jullie nog naar de aboriginals..lijkt me een geweldige ervaring!