Buurmasadventures2017.reismee.nl

Blue Mountains

Blue Mountains. Ongeveer 60 minuten rijden, waar je in een hele andere wereld lijkt te zijn. Heel veel natuur, mooie plekken

Op het moment dat ik dit verhaal typ is het zondagochtend 11.20 uur. We zijn in de Blue Mountains. Ik zit op een bankje op het centrale punt waar het eerste uitkijkpunt is. Een mooi uitzicht, eigenlijk is alles wat we hier zien mooi.

Af en toe komt er een bus vol Aziaten aangereden, waar elke keer een heleboel mensen uitstappen. Met veel getetter en camera's komen ze de busjes uit. Ze rennen nog net niet naar het uitkijkpunt wat een paar meter verderop ligt. Naast al die Aziaten zijn er ook nog wel andere toeristen hoor, je moet even kijken maar ze zijn er.

De Blue Mountains staan natuurlijk vooral bekend om de Three Sisters. Drie grote rotsblokken midden in het natuurgebied.

Ik zit op het bankje te wachten, tot mijn ouders terug zijn van een wandeling iets verder naar beneden. We hebben net ook een stuk gelopen, dalende weggetjes, en hele steile trappen naar beneden. Het loopt erg onhandig naar beneden, naar boven overigens ook. Met 2 handen aan elke kant van de leuning en een beetje angstzweet, lopen we de trap af om zo bij een grote rots uit te komen. Leuk voor de foto's. Waar je naar beneden gaat, moet je ook weer naar boven. Maar dat had ik al eens geschreven hé? Naar beneden is een makkie, naar boven is erg pittig. Omdat we erg hoog liepen (op zo'n 1000+ meter hoogte) waren we door de hoge luchtvochtigheid al vrij snel buiten adem. Dat maakt het wandelen voor mij ook minder plezierig. Uiteraard loop ik wel door, ook omdat ik niet anders kan. Waar ik aan begonnen ben moet ik ook weer afmaken

Heel mooi uitzicht over de hoge eucalyptusbomen. Het gebied schijnt blauw op. Dit komt door stofdeeltjes gemengd met water en de eucalyptus bomen. En niet zoals mijn oom mijn moeder heeft wijsgemaakt van het staal in de bergen.

Na de wandelingen zijn we Remko en Belinda gaan zoeken die in een eetcafé op ons zaten te wachten. Even wat koffie gedronken en toen doorgereden door de Blue Mountains naar wat andere uitkijkpunten. De wegen zijn hier ook hoog en steil. Helaas geprobeerd dat op de foto te zetten, maar dat is niet gelukt. Meerdere plekken bekeken, en mooie foto's gemaakt. Op een gegeven moment kwamen we weer bij een punt, waar we nog even wat verder de bossen in moesten. Ook hier weer trappetjes en weggetjes naar beneden. Mooie stukken langs watervallen. Helemaal beneden aangekomen, kwamen we bij een grotere waterval waarvan we het water langs het weggetje al naar beneden zagen gaan. Wat foto's gemaakt en weer terug naar boven gelopen.

Uiteindelijk nog 1 plek bezocht waar we weer een klein stukje naar beneden moesten lopen, om vanaf een hele andere plek de bergen, diepe dalen en hoge bomen konden bekijken.

Na een lange dag gingen we allemaal een beetje onze eigen gang. Boekje lezen bij het zwembad, relaxen op bed, cricket kijken op tv. Rustige avonden hier! Echt een vakantie gevoel.

Reacties

Reacties

Karin

Wat maken jullie leuke dingen mee!

Dineke

Mooooooi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!